Friday, November 23, 2018

Majlis Anugerah Kecemerlangan Akademik SK Juara 2018

Bahang musim cuti persekolahan 2018 kini sedang hangat di bincang memandangkan cuti persekolahan yang sudah hampir tiba. Lain pula situasinya di SK Juara Pulau Tioman, Seluruh warga SK Juara, PIBG Sk Juara dan MPKK Kampung Juara dan penduduk kampung berganding bahu menjayakan Majlis Anugerah Kecemerlangan Akademik & Graduasi Pra Sekolah Sk Juara 2018 dimana julungkalinya diadakan di Dewan Juara Mutiara Chalet.





Persiapan Dewan daripada AJK PIBG dan Guru



Program wajib tahunan Sk Juara yang diadakan pada 22 November 2018 ini bertujuan memberikan penghargaan kepada murid-murid yang mencapai kejayaan dalam peperiksaan akhir tahun mahupun kejayaan-kejayaan lain dalam bidang akademik. Sk Juara bijak merebut segala peluang dan ruang yang ada dengan menjadikan majlis ini sebagai pemangkin kehadiran penuh murid 100% ke sekolah pada minggu akhir persekolahan. Murid bermotivasi untuk hadir dan terlibat aktif dalam menjayakan majlis ini .  

Tepat jam 8.00 pagi, ibu-bapa telah berpusu-pusu ke kaunter pendaftaran bagi urusan pendaftaran dan pelaporan murid mengikut kelas. Ibu-bapa yang hadir telah mendapat penjelasan dan ulasan daripada guru kelas bagi membincangkan keputusan prestasi anak mereka di kaunter pelaporan yang disediakan mengikut kelas.


Pelaporan Ibu-bapa bersama Guru Kelas

Majlis dimulakan sejurus urusan pelaporan murid selesai, Cikgu Khairi dipertanggungjawabkan bagi mengendalikan majlis sebagai MC pada majlis yang berlansung kali ini.





Majlis dimulakan dengan laungan Azan daripada Saudara Mohamad Adib Najwan bin Rahmat -Juara Pertandingan Azan Peringkat Kampung Juara 2018



Ucapan Aluan daripada En Mohd Ali Hanafiah Bin Shafii-Guru Besar Sk Juara



Ucapan daripada perasmi majlis, En Ab Razib bin Ali Awang- pengerusi MPKK Kg Juara


Sebelum penyampaian hadiah dimulakan, Majlis diserikan lagi dengan persembahan mantap daripada kumpulan Ultimate Muzikal Sk Juara yang mendendangkan instrumental lagu Aladom dibawah bimbingan Cikgu Muhamad Aza'at, Ahli kumpulan muzikal ini terdiri daripada gabungan murid tahun 3, 4 dan 5. 



Penyampaian hadiah disempurnakan oleh Guru Besar , YDP PIBG dan Perasmi Majlis. Semua tetamu yang hadir juga berpeluang memenangi hadiah cabutan bertuah yang di sediakan bagi memeriahkan lagi majlis.









Beberapa gambar penerima anugerah


Majlis turut dirancakkan lagi dengan acara cabutan bertuah yang dikendalikan oleh Cikgu Hasrul Nizam bagi memeriahkan Majlis


















Pemenang hadiah utama cabutan bertuah Tahniahhh Puan Rosmah


Sebelum majlis berakhir, tetamu turut dihiburkan dengan persembahan tarian modern daripada nurid tahap 1 yang dilatih oleh Belia Kg. Juara.



Setelah selesai majlis penyampaian anugerah kecemerlangan ini, semua tetamu dan murid menikmati jamuan yang disedikan. Terlihat sebak kegembiraan di wajah ibu dan bapa setelah menyaksikan anak-anak mereka berjaya mencapai kejayaan dan dianugerahkan penghargaan. Semoga dengan adanya majlis ini, murid-murid akan lebih bersemangat untuk berusaha mencapai lebih banyak kecemerlangan pada tahun-tahun seterusnya.





Setelah Selesai majlis penyampaian anugerah, kami bergambar sebagai kenang-kenangan




Sekian laporan daripada sahabat -Pena Buruk-




















1 comment: