Thursday, November 14, 2019

Perkhemahan Unit Beruniform TKRS SK Juara 2019

PERKHEMAHAN UNIT BERUNIFOM TKRS SK JUARA 2019

Pada 18 hingga 20 oktober yang lalu, unit kokurikulum SK Juara telah melaksanakan Perkhemahan Unit Beruniform TKRS . Seramai 29 orang peserta terdiri daripada tahap 1 dan 2 telah menyertai perkhemahan tersebut.


Talimat Pendaftaran Daripada Komandan Program


Perkhemahan yang dilaksanakan ini merupakan acara wajib yang perlu dilaksanakan dalam perancangan tahunan SK Juara. Pada tahun ini, SK Juara telah memilih Suka-suka Farm sebagai tapak perkhemahan ini. Suasana hutan simpan dengan keindahan flora dan fauna dapat dinikmati peserta sepanjang perkhemahan ini dilaksananakan.






Antara aktiviti yang dilaksanakan termasuklah kawad kaki statik, ikatan dan simpulan, gajet mobile, membina tempat perlindungan sementara ( bivouac ), permainan dinamik, halangan dan lain-lain lagi. Disiplin dan jati diri peserta turut diuji dengan pelbagai aktiviti di luar yang membina .


Aktiviti membina tempat berteduh sementara ( bivouac )


Menyusuri Halangan


Mental diuji melakukan sesuatu yang diluar rutin harian mereka


Guru turut menguji laluan halang sebelum aktivi dimulakan sebagai SOP asas pelaksanaan aktiviti.


Mendaki Gunung Datuk





Mak long wakil dari Suka-Suka Farm menerangkan proses menyediakan medium kompos kepada para peserta.

Pihak SK Juara mengucapkan ribuan terima kasih kepada pihak yang terlibat seperti MPKK Kampung Juara, PIBG SK Juara, Ibu-bapa serta semua warga kampung yang terlibat secara lansung mahupun tidak. Semoga program ini dapat ditambah baik pada masa yang mendatang mengikut acuan SK Juara.

Sekian laporan daripada sahabat -Pena Buruk-

No comments:

Post a Comment