Saturday, February 22, 2020

KEJOHANAN MERENTAS DESA PERINGKAT SEKOLAH TAHUN 2020


Merentas desa adalah satu sukan yang melibatkan paskan atau individu berlari pada pertandingan lapangan yang terbentang dengan melalui kawasan rupa bumi semulajadi. Lapangan ini biasanya berjarak di antara 4-12 kilometer, yang mungkin melibatkan permukaan rumput dan bumi, melalui hutan dan kawasan desa yang terbentang, termasuk bukit, tanah rata dan jalan berkerikil. Ia adalah sukan individu dan berpasukan yang dinilai berdasarkan masa individu dan markah keseluruhan bagi pasukan.

Kejohanan Merentas Desa peringkat sekolah SK Juara ini dirancang diadakan pada 21 Februari 2020 (Jumaat). Kejohanan Merentas Desa peringkat sekolah ini akan diadakan bertempat di Kampung Juara dan di dalam lembaran ini diusulkan beberapa cadangan pelaksanaan kejohanan merentas desa semoga dapat menjadi panduan, rujukan dan maklum balas pihak-pihak yang terlibat dalam menjayakan kejohanan ini.


Matlamat Kejohanan Merentas Desa  ini ialah untuk mencungkil dan mengetengahkan bakat-bakat baru ke arah kecemerlangan sukan khususnya dalam bidang olahraga agar mereka dapat menonjolkan diri di peringkat Daerah, Negeri dan Negara serta membudayakan minat bersukan untuk kesihatan dan kesejahteraan diri dalam kalangan pelajar.

TARIKH KEJOHANAN
21 Februari 2020 (JUMAAT)

TEMPAT
Kampung Juara, Pulau Tioman




No comments:

Post a Comment